niedziela, 1 czerwca 2014

Co jest potrzebne chomikowi?

Hej! W tym poście wypiszę wszystko co jest potrzebne chomikowi. Mam nadzieję, że post się przyda :)
A więc zaczynajmy!
Wyposażenie :
- miejsce dla chomika, najlepiej klatka
- kołowrotek, najlepiej bez szczebelków
- poidełko
- domek
- miseczka na karmę
- coś, po czym pupil może wejść na górną część klatki najlepiej zjeżdżalnia
- piaskownica/kuweta (zależy do czego chomik to wykorzysta :D)
Do użytku chomika :
- trociny, ale koniecznie kupione w zoologicznym
- piasek dla szynszyli (do piaskownicy/kuwety)
Smakołyki :
- karma
- kolba
- woda, najlepiej taka jaką my pijemy, ale bez gazu
- jakieś inne smakołyki np. dropsy dla chomika
Najlepiej to wszystko załatwić przed kupnem chomika, gdy już będziemy zdecydowani na niego.
Dla przykładu klatka Loli :
To chyba tyle.
Bloom/Klaudia

7 komentarze:

  1. Jaki słodziak ! <3
    3maj się cieplutko ^^

    Jeżeli ci się spodoba zaobserwuj.
    http://moda-ma-zasady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta klateczka jest za mała, to więzienie a nie dom, chomik źle się w niej czuje. OPdpowiednia klatka powinna mieć minimum 40x60 w podstawie + oczywiście odpowiedni kołowrotek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Huskana : Wiem, moja mama kupiła tą klatkę bez mojej wiedzy. Chciała zrobić mi niespodziankę. Wtedy nawet sama nie wiedziałam jaka powinna być klatka dla chomika bo nie czytałam tylu blogów na ten temat. Ale zawsze można zrobić chomikowi odpowiedni wybieg :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybieg to nie to samo, chomik musi mieć klatke minimum 40x60 w podstawie i tyle. To tak jakbyś Ty żyła w pokoju o wybiarach 2x2 przez całe życie i co jakiś czas by Cie wypuszczali pobiegać w ograniczonym miejscu.
    A i żeby nie pisać X komentarzy to jeszcze napisze, że trocin nie powinno się wymieniać co tydzień, bo to dla chomika duży stres. Przy odpowiedniej warstwie trocin i odpowiedniej klatce, trociny powinno się zmieniać nie częściej niż raz w miesiącu (przy regularnym sprzątaniu miejsc toalety) i nigdy nie należy wybierać całości, gdyż chomik powinien stale czuć swój zapach.
    A propos karmy. Karma powinna być odpowiednio zbilansowana pod względem składników, witamin, minerałów etc. karma na wage absolutnie nie zapewnia tego. Pokarm nie powinien zawierać kolorowych chrupek gdyż są one niezdrowe. Jedyne dobre karmy na polskim rynku to:
    - Vitakraft
    - Beaphar
    - Versele Laga
    - JR Farm
    Mam nadzieje, że po przeczytaniu tego zmienisz swoje dotychczastowe postępowanie i postarasz się zapewnić chomiczkowi dobre warunki, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Huskana : Mam zamiar kupić odpowiednią klatkę. Ale z pozostałymi rzeczami to już przesadzasz! Co do karmy to nie wszyscy są milionerami jakbyś chciała wiedzieć, a po za tym ta karma jest dobra, a Lola czuje się dobrze. Wcale nie narażam chomika na stres tylko sprzątam, żeby miał czyściutko. Szkoda, że nie widziałaś gdzie moja koleżanka trzyma chomika. Jej chomik mieszka w malutkiej, szklanej kuli i ma tam tylko trociny, nawet karmy tam nie widziałam. W sumie ten jej pupil tam tylko śpi. Jak chcesz podam Ci jej FB to będziesz mogła jej wyprawiać kazania do woli.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuje się dobrze? Powiedziała Ci to?
    Rozumiem Cię, też kiedyś nie wiedziałam jakie jest minimum itp. ale chomik to też stworzenie, też odczuwa ból, bądź złe samopoczucie.
    Kołowrotek jest za mały, powinien mieć 17 cm średnicy, bo chomiś wygina sobie kręgosłup.
    Huskana nie przesadza, ale pisze to, co napisze ci sporo osób mających chomiki ( w dobrych warunkach ).
    Twoja znajoma trzyma chomika w szklanej kuli, a co to ma do Ciebie? Bo nie rozumiem.
    Nie uzasadniaj swoich błędów czyimiś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zosiya : Wiem, jak wcześniej napisałam - niedługo kupię odpowiednią klatkę i kołowrotek. Mam też zamiar iść z Lolą do weterynarza, upewnić się czy wszystko jest w porządku. Trochę się wkurzyłam bo nie lubię czepialskich osób. Tak trudno zrozumieć?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :) Miło mi, że chcesz wyrazić swoją opinię na ten temat.

Obsługiwane przez usługę Blogger.

© Świat chomika, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena