poniedziałek, 9 czerwca 2014

Jakiego chomika wybrać?

Hejka! Jest wiele ras chomików, ale którą wybrać? Najbardziej popularne chomiki to :
Chomik dżungarski
Można je trzymać razem lub osobno, ale pod warunkiem, że chomiki te są rodziną lub wychowują się razem od dzieciństwa xD Pamiętajmy, że nawet rozdzielenie ich na kilka godzin to nie dobrze ponieważ chomiki już nie będą do siebie przyjacielsko nastawione. Z reguły są przyjacielskie i można je łatwo oswoić, ale każdy chomik gdy czuje się zagrożony może nas ugryźć. Według mnie nadaje się dla początkujących właścicieli, sama mam dżungarka i jestem początkującym właścicielem chomików :)
Chomik syryjski
Można je trzymać tylko osobno. Podobnie jak dżungarki są przyjacielski i łatwo można je oswoić, ale oczywiście zdarzają się wyjątki. Kiedyś czytałam o tym, że kogoś chomik syryjski ugryzł w palec tak, że musiał go zszywać, ale jestem na 100 % pewna, że to wina właściciela. Nadają się dla początkujących właścicieli.
Chomik roborowskiego
Można je trzymać tylko razem, ale pamiętajmy, żeby ich nie rozdzielać! Chomiki te bardziej nadają się do oglądania niż do głaskania i nie jest łatwo je oswoić. Nie nadają się dla początkujących właścicieli.
Mam nadzieję, że pomogłam :)
Bloom/Klaudia

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :) Miło mi, że chcesz wyrazić swoją opinię na ten temat.

Obsługiwane przez usługę Blogger.

© Świat chomika, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena