środa, 9 lipca 2014

Ścieranie ząbków i pazurków

Hejka! Dzisiaj będzie o ścieraniu ząbków i pazurków. O co w tym chodzi? Chomik rośnie przez całe życie, więc ząbki i pazurki też. Nie mogą być one za długie ponieważ mogą wtedy utrudniać chomikowi jedzenie. Jak je ścierać? Najpierw napiszę o ząbkach. Aby je ścierać trzeba kupić chomikowi kolbę lub wapienko. A najlepiej to i to :) Chomik będzie je gryzł i ścierał sobie ząbki. Teraz pazurki. Podobnie jak z ząbkami. Też przydadzą się kolba i wapienko. Chomik nie tylko będzie je gryzł ale też drapał. Chomikowi można również włożyć korę z drzewa do klatki, którą też będzie drapał. Warto pamiętać, żeby do podstawy klatki nasypać też jak najwięcej trocin. Wtedy chomik będzie w nich sobie kopał i ścierał pazurki :) Warto też zainwestować w piaskownicę dla chomików i piasek dla szynszyli. Chomik syryjski będzie w nim sobie kopał, a dżungarski kąpał :D Jak wyglądają za długie pazurki u chomika?
Właśnie tak. Gdy wasz chomik ma takie pazurki najlepiej zapewnić mu wszystko do ścierania pazurków. Jeśli nie pomoże trzeba je obciąć. Jednak trzeba to robić bardzo ostrożnie, najlepiej udać się z tym do weterynarza.
Mam nadzieję, że pomogłam :)
Bloom/Klaudia

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Julia Kwiatek : A właśnie, że będę. Do póki ty będziesz kopiować z mojego, to ja z twojego :) A po za tym mam teraz dowód, że ode mnie kopiujesz bo sama się przyznałaś :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :) Miło mi, że chcesz wyrazić swoją opinię na ten temat.

Obsługiwane przez usługę Blogger.

© Świat chomika, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena